tisdag 10 mars 2009

Schampoo och balsam i ett

Som "schampoo och balsam i ett" - inget speciellt i något avseende, så tyckte Maria Edström i p1s kulturnytt att Paul Austers nya bok, Mannen i mörkret, kunde beskrivas. Det passar ganska bra som beskrivning av min egen joggatilljobbetupplevelse.

Den vita nysnön som täckte in den annars mest gråtrista miljön var vacker. Och p1-morgon i hörluren gav som vanligt en känsla av omvärldsdelaktighet. Men tillsammans blev det halvdant. Såhär några timmar senare kan jag inte säga att jag minns mycket av nyheterna annat än som ett bakgrundssorl av fragment. Men minnet av krutlukt är kvar - jag passerade vägbygget utanför IBM precis i tid för att se, höra och inte minst känna lukten av en liten sprängning. Jag känner mig lyckligt lottad när mina associationer till krutlukt är fyrverkerier och inget annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar